polski angielski
CMC-LOTOS - Strona główna
margines lewy
top lewy top prawy
 
Zapisz się do naszej listy mailingowej, by
być zawsze na bieżąco!




Czytaj poprzedni: Ćwiczenia z maczugami
Pobierz zawartość działu:
Czytaj następny: Ćwiczenia w pozycji odwróconej
Ćwiczenia

Ćwiczenia na mini - trampoliniePobierz:

 

Wpływ ćwiczeń na mini-trampolinie na zdrowie dotychczas był niedoceniany. Jednak jak dowiodły badania, skakanie na trampolinie jest w 68% skuteczniejsze niż np. jogging. Zaletą tych ćwiczeń jest fakt, że mogą je wykonywać osoby w każdym wieku, gdyż w przeciwieństwie do innych form aktywności fizycznej, nie obciążają one kręgosłupa i stawów. Ma to duże znaczenie dla osób z dużą nadwagą lub kontuzjami.

Ćwiczenia na trampolinie mają terapeutyczny wpływ na nasze ciało. Podczas skoków pracują wszystkie nasze mięśnie. Myśląc o działaniu naszego organizmu mówimy najczęściej o sercu, które jest pompą napędzającą przepływ krwi, zapominając o układzie limfatycznym, który nie ma pompy w postaci serca, a jego prawidłowe działanie jest uzależnione od naszej aktywności fizycznej. Ćwiczenia na trampolinie przyspieszają przepływ limfy w naszym organizmie, dzięki czemu szybciej usuwane są toksyny, martwe komórki, komórki rakowe i łatwiej absorbowane są składniki odżywcze w komórkach, które później przekształcane są w energię.

Ćwiczenia na trampolinie:                 ćwiczenia na trampolinie

  • wzmacniają komórki,
  • wzmacniają serce,
  • pobudzają układ immunologiczny,
  • aktywizują wszystkie grupy mięśni,
  • oczyszczają układ limfatyczny, usprawniają krążenie limfy w organizmie i tym samym poprawiają metabolizm,
  • poprawiają pracę mózgu,
  • dotleniają skórę i organizm i spowalniają procesy jej starzenia,
  • pozwalają szybko osiągnąć świetną formę fizyczną,
  • zmniejszają bóle kości i stawów,
  • zmniejszają siłę i częstotliwość bólów głowy,

Ćwiczenia na trampolinie spełniają 4 podstawowe zasady efektywnych ćwiczeń:

1. wzmacniają,
2. czynią ciało bardziej elastycznym i zwinnym,
3. dotleniają,
4. zwiększają wytrzymałość,

Trening siłowy nie jest przeznaczony tylko dla osób chcących wzmocnić swoje mięśnie. Pozwala także przywrócić ich siłę i elastyczność, a dodatkowo wzmacnia kości. Ćwicząc mięśnie i wywierając nacisk na kości, poprawiamy nie tylko swój wygląd zewnętrzny, ale także stajemy się silniejsi i poprawiamy nasz metabolizm. Jest to niezwykle ważne dla osób walczących z nadwagą. Im więcej mamy mięśni, tym więcej spalają one tłuszczu. Trening siłowy, oprócz dużego wpływu na spadek masy ciała, ma też działanie relaksujące, odstresowujące i antydepresyjne. Dzięki temu poprawia się np. jakość naszego snu.

Ćwiczenia na trampolinie pozwalają także dotlenić nasz organizm, dzięki czemu spalamy więcej kalorii. Tlen pomaga w usuwaniu toksyn, zabija bakterie i grzyby będące w naszym organizmie oraz usprawnia działanie systemu sercowo-naczyniowego. Ponadto tlen jest niezbędny do przebiegu wielu procesów chemicznych w naszym ciele. Niedostateczna jego ilość jest przyczyną wielu chorób. Dzięki oddychaniu tlen jest dostarczany do naszych komórek, a dwutlenek węgla razem z innymi toksynami usuwany z organizmu. Dzięki ćwiczeniom na trampolinie łączymy ze sobą dwa elementy: wzmacniamy i dotlenieniami nasze ciało. Ćwiczenia na trampolinie oddziałują na nasz organizm na poziomie komórkowym. Mitochondria przekształcają tlen i glukozę w energię.
Dzięki ćwiczeniom wzrasta też ilość mitochondriów, dlatego też mamy więcej energii. Później możemy wykonywać więcej pracy bez uczucia zmęczenia.

Na trampolinie może ćwiczyć każdy bez względu na wiek i stan zdrowia, także kobiety w ciąży. Niekiedy ćwiczenia na trampolinie są jedynymi ćwiczeniami, jakie mogą wykonywać starsze osoby. Siedem lat badań dowiodło, że osoby w wieku od 55 do 69 lat, które ćwiczyły na trampolinie 4 razy w tygodniu zmniejszyły ryzyko przedwczesnej śmierci o 30%. Spadek śmiertelności, choć znacznie mniejszy, zauważono także wśród osób, które ćwiczyły tylko raz w tygodniu. Skoki poprawiają stan kości i przywracają siłę. Ćwiczenia na trampolinie zaleca się szczególnie osobom prowadzącym siedzący tryb życia. Trzydzieści minut ćwiczeń dziennie pozwala spalić nawet 210 kalorii, a wykonując inne ćwiczenia, aby spalić taką ilość kalorii, musielibyśmy ćwiczyć około godziny.

Zaletą mini-trampoliny są jej niewielkie rozmiary. Zmieści się praktycznie w każdym pokoju. Ćwiczenia na trampolinie można wykonywać w domu, oglądając swój ulubiony program telewizyjny lub słuchając relaksującej muzyki. Nie musisz już rezerwować sobie wiele czasu na chodzenie do fitness klubów, czy też na mozolne wykonywanie ćwiczeń w domu.

ćwiczenia na trampolinie

Pobierz ten artykuł:
Pobierz zawartość działu: Ćwiczenia

Czytaj poprzedni: Ćwiczenia z maczugami
Czytaj następny: Ćwiczenia w pozycji odwróconej
   
  kwiatek
stopka mapa
Jeśli posiadasz ciekawe artykuły, które chciałbyś zobaczyć na łamach naszego serwisu, pytanie, sugestię lub propozycję zmian, czy też prowadzisz podobną działalność (sklep lub gabinet) i chcesz nawiązać kontakt - wyślij do nas swoje zgłoszenie.
LOTOS CMCtel: +48 (54) 251 34 99biuro@osrodekterapiinaturalnej.pl
   
Copyright © CMC-Lotos - wczasy odchudzające Wykonanie strony: Rafał Misiak i Sebastian Kubiś
Projekt graficzny: JKuik.design
Pozycjonowanie: Globnet
margines prawy